Son Güncelleme: 22.12.2017

Etkinlikler Ve Izlenimler

Florence Nightingale Dermatoloji Günleri (09.01.2016) Lazer ve Isik Kaynaklari: Dermatolojik Tedavideki Yeri, Temel Bilgiler ve Cihaz Seçimi

• Sibel Alper

Turk J Dermatol 2016;10(1):41-41

Dermatolojik tedavi alaninda yasanan hizli gelismeler biz dermatologlari hem çok heyecanlandirmakta hem de sürekli bilgilerimizi yenileme gereksinimi yaratmaktadir. Son yillarda çok sikça kullandigimiz lazer ve isik kaynaklarinin kozmetik disindaki kullanim alanlari da çalismalar yapildikça ve veriler arttikça tedavide önemli bir yer almaya baslamislardir. Bu nedenle 9 Ocak 2016 tarihinde Florence Nightingale Dermatoloji Günleri’nde “Lazer ve Isik Kaynaklari: Dermatolojik Tedavideki Yeri, Temel Bilgiler ve Cihaz Seçimi” konusunu seçilmistir. Tüm gün süren çalistayda lazer ve lazer disi isik kaynaklari hakkinda temel bilgileri Bekir Aybey, pigmente lezyonlarin tedavisinde lazer konusunu Erol Koç, vasküler lezyonlar ve telenjiektazilerin tedavisinde lazerleri Gönül Ergenekon, ablatif lazer uygulamalarini Zehra Asiran Serdar, lazer komplikasyonlari, önlemler ve komplikasyonlarin yönetimini Yasemin Oram, akne ve rozasede lazer ve isik sistemlerini Zahide Eris Eken, psoriasis, vitiligo ve alopeside lazer ve isik sistemlerini Banu Taskin, onikomikoz ve verruka tedavisinde lazer ve isik sistemlerinin yerini Gonca Gökdemir, fotodinamik tedaviyi Can Ceylan, yogun atimli isik (Intense Pulse Light) kozmetik disi kullanim alanlarini Ilgen Ertam sundular. Konularinda önemli deneyime sahip degerli meslektaslarimizin olgularini da sunarak paylasimlari büyük katki sagladi. Çalistay sonunda 2 saat olgular üzerinde uygulamalar yapilarak bilgiler pekistirildi. Tüm degerli meslektaslarimiza katki ve katilimlari ile basarili bir çalistay gerçeklestirdikleri için çok tesekkür ederiz.